Co je to SEO (optimalizace pro vyhledávače)
Pokud chcete zvýšit návštěvnost nebo počet objednávek, uspět na internetu, optimalizace pro vyhledávače (anglická zkratka je SEO) může být dobrou cestou. Vaše obchody se dají na internetu do pohybu. Internetové vyhledávače jako je Seznam a Google přidělují pořadí webovým stránkám na dotazy, které uživatelé hledají. Co ale udělat, aby jste se zobrazovali na předních pozicích?
Zkušený SEO specialista umí zajistit, aby nabízely přednostně právě vás před konkurencí. Na posouzení efektivity vaší optimalizace pro vyhledávače vám poslouží jasné ukazatele. Jde o zlepšení pozic ve vyhledávačích, zvýšení návštěvnosti vašich stránek a vyšší počet objednávek. Optimalizace pro vyhledávače je komplexní a odborný proces.
Analyzujte a ověřujte
Používejte nástroje na ověření kvality webu zdarma a zjistěte, jak jste na tom u internetových vyhledávačů. Podívejte se na chyby a nedostatky vašich webových stránek, pak je odstraňte a vylepšete i své pozice. Pokud chcete výsledky, musíte si zajistit podrobnou analýzu, přesné měření a následnou aplikaci všech osvědčených marketingových nástrojů a postupů.
Potřebujete tedy nejprve zhodnotit stávající situaci ve vyhledávačích a ověřit jejich kvalitu právě z hlediska SEO, tak hledejte SEO analýzu neboli audit. Tato SEO analýza zjistí, proč chodí na váš web málo návštěvníků, máte málo objednávek a nejste na předních místech. Dále bude tato analýza manuálem neboli strategií, co udělat lépe.
Zpátky k dotazu, co je to SEO
SEO představuje celou sérii procesů, které vedou k tomu, aby webová stránka byla na lepších pozicích ve vyhledávání. Pro tyto procesy se používají různé nástroje a techniky, které jsou celé roky na podobném principu. Nejdříve je třeba zjistit aktuální stav webové stránky, konkrétně budeme hodnotit tzv. on-page a off-page faktory. Jednoduše se podíváme jak vypadá obsah webové stránky a kdo na ni na internetu odkazuje. K tomu už SEO specialisté často používají své nástroje, od těch základních jako návrh klíčových slov od Seznam Sklik, až po Collabim, MarketingMiner, SEMOR, Majestic a Ahrefs. Až se zjistí, jak si webová stránka stojí v konkurenci, jaké má chyby a rezervy, tak se navrhne tzv. SEO strategie. Tento plán slouží ke zlepšení on-page a off-page faktorů, aby vás hodnotil vyhledávač lépe. To se nestane přes noc, ani za měsíc. Přesvědčit vyhledávač není jednoduché, potřebujete být vytrvalí a tzv. přemlouvat a potvrzovat své kvality neustále. Jedině tak uspějete ve velké konkurenci, kterou na internetu může být i ten poslední blog, které ani nevíte, že existuje, ale může mít natolik kvalitní obsah, že si zaslouží dobré umístění v pozicích na dotaz v přirozeném vyhledávání.