dobrý blog

Jak psát dobrý blog

Ne všichni ví, jak psát dobrý blog. Články, které zveřejňujete, musí být zajímavé, aktuální a osobité. Téma článků vychází především z účelu vašeho blogu. Pro úspěšné publikování je třeba držet se následujících cílů:

  • Informujte čtenáře a staňte se odborníkem ve svém oboru – vyberte oblast, ve které jste opravdu dobří a nebojte se psát velmi specializované příspěvky, jenž jdou do hloubky. Ty pak sdílejte na odborných diskuzních fórech či na profesionální síti LinkedIn.
  • Vytvořte komunitu kolem svého zájmu – může to být fotbal, teorie relativity, vaše firma nebo cokoliv jiného. Důležité  však je vždy reagovat na aktuální témata, podělit se o své aktivity na Facebooku a Twitteru a věnovat se tématu online i offline.
  • Vydělávejte díky blogu – zaujměte profesionálním vzhledem blogu, udržte si stávající zákazníky a získávejte tak nové zájemce.
  • Váš blog je třeba odlišit od ostatních jak vzhledem, tak především jedinečným tématem.  Užitečné příspěvky nebo zajímavé názory zajistí, že se budou návštěvníci nejen vracet, ale  přivedou i další čtenáře.

Proč a jak psát blog?

Na webových stránkách vaší firmy či organizace mohou zákazníci či návštěvníci najít základní informace o vaší instituci, nastudovat si nabídku vašich služeb či produktů nebo vás kontaktovat. Tím však zasahujete jen omezený počet klientů. S blogem můžete zaujmout i lidi, kteří by na vaši stránku za normálních okolností vůbec nezavítali. Přečtěte  si náš článek a dozvíte se, jak začít a jak psát dobrý blog.

Blogování je v současné době jedním z nejefektivnějších a nejlevnějších nástrojů pro úspěšný marketing. Dobrý blog poskytuje nejnovější informace o produktech a službách, zapojuje aktivně uživatele a výrazně vám pomáhá stát se lídrem ve vašem oboru. Chcete vědět, jak psát dobrý blog? Mějte na paměti těchto 5 pravidel:

Informujte

Čím dříve svým zákazníkům poskytnete důležité informace o svých službách a produktech, tím profesionálněji a spolehlivěji na ně budete působit. Díky blogu můžete pružně reagovat na změny a informovat o aktivitách a událostech ve vaší firmě, jakmile to bude možné. Využijí-li vaši zákazníci RSS kanály, informace se k nim dostanou již v okamžiku jejich publikování.

Posiluje vztahy se zákazníky

Blog musí být otevřený komunikační kanál, který zákazníkům dává skvělou možnost jednat s vámi na méně formální úrovni. Uživatelé se díky tomu cítí pohodlněji a snáze vyjadřují své myšlenky a pocity. Každý, kdo umí číst a psát, se může zapojit do diskuze. Tak můžete mj. získat také zcela nové zákazníky a to s minimálním úsilím.

Staňte se odborníkem v oboru

Blog vám dává příležitost sdílet své vize, ukázat získané zkušenosti a vést odborné diskuze se svými čtenáři. Můžete se tak brzy profilovat jako experti ve svém oboru. Buďte inovativní, kreativní, publikujte zajímavé a žhavé novinky ze svého oboru (dříve než konkurence) a zaručujeme vám, že zazáříte!

Optimalizujte své články

Věděli jste, že blog je výborný nástroj pro vyšší pozice ve výsledcích ve vyhledávání?  Vyhledávače velmi oceňují, když se na vašem webu stále něco děje. Pokud přidáte ta správná klíčová slova a propojíte příspěvky navzájem, Google nebo Seznam bude váš web milovat! Chcete-li vědět o této problematice více, neváhejte a pročtěte si naši Nápovědu.

Blog vás zviditelní

Blog poskytuje ideální příležitost k zviditelnění. Sdílení na sociálních sítích, spojení s jinými weby a aktivní komentáře umožňují získání zcela nových návštěvníků bez většího úsilí.

Aktualizace 20.12.2021

You may also like...