copywriting

Co je to copywriting

Text na vaší stránce není pouze kvůli tomu, aby nebyly zcela prázdné. Nelze zcela ignorovat marketingový podtext. Copywriting je velmi důležitý, nejde jen o psaní textů pro web zohledňující i SEO, zde se hodí spojení jako „SEO copywriting“. Musí dokázat jak uspokojit samotné čtenáře, ale i vyhledávače. Nejde o to nasázet do textu velký počet klíčových slov, ale je třeba dodat čtivý text pro skutečného návštěvníka. Jde o bezchybnou gramatiku, také jistou znalost syntaxu i obsah textů.

Kvalitní text

Pokud chcete služby copywriterů dodávajících texty pod sto korun, musíte si uvědomit, že se psaním asi živí. Vynásobte si pak, kolik textů musí i s odvodem daní napsat, aby se uživili, a kolik času mohou článku věnovat. Kvalita vyžaduje čas. A jak známo, čas jsou peníze. Pokud má mít text skutečný účel, neváhejte si připlatit, vyhozené peníze to rozhodně nebudou. Základem jsou reference a hotové projekty. Je rozdíl psát článek do magazínu, který nemá konkrétní zadání a stačí hledat inspiraci kolem sebe a na internetu. Na druhé straně je snaha vytvořit text pro „vytuněnou“ landing page, kde se prezentují profesionální služby a je třeba mít dlouhou přípravu, volit správná slova.

Můžete také požádat o testovací článek a pak posoudit kvalitu, klíčová slova, SEO a hledisko čtivosti. Může se vám ale také stát, že vám copywriter s velkým množstvím zakázek a dobrými referencemi psát testovací článek zdarma asi odmítne, jestliže se nejedná o velmi atraktivní projekt. Zaměřte se na klíčová slova, ale nepřehánějte to s nimi. Pokud máte nějaké ponětí o SEO, zvolte klíčová slova podle typu webové stránky nebo konkurenceschopnosti.

Copywriter, copywriting, mýty a chyby

Pokud zadáte vašemu copywriterovi sami klíčová slova a po přečtení dodaného textu nebo použití nástroje na jeho frekvenci, jsou po analýze nedostatečná, je to pro vás důležité upozornění. Dále dbejte na gramatickou správnost, dbejte, aby byl pěkný i z hlediska estetiky, rozvržení a nějak vypadal.

Ve vyhledávači lze ověřit, zda není text pouze zkopírován z jiného konkurenčního webu, což by váš web poškodilo ve vyhledávačích i v očích klienta. Věřte klíčovým slovům, která vám copywriter navrhne, dají se podložit i analýzou konkurenceschopnosti. Chtějte originální text. Není důležitá hustota klíčových slov, jako právě ta originalita. Dbejte na obrázky, nevynechávejte popisky zboží, protože i to je text, který je pro SEO velice důležitý.

You may also like...