ppc

Co je to PPC (reklamní kampaně)

PPC reklama je jeden z nejsilnějších nástrojů vašeho online marketingu. Jde o nástroj, který se neustále rozvíjí a dá se uplatnit v jakémkoliv businessu. PPC je zkratkou anglického Pay per Click, platí se zde za proklik na vaši cílovou webovou stránku. Platíte tedy za každého člověka, kterého vaše reklama zaujme a proklikem se dostane na váš web.

PPC reklama se tak velmi odlišuje od jiných nástrojů. S reklamními letáky jsou zejména spojeny náklady na jejich grafický návrh, na tvorbu zajímavého lákavého textu, kvalitní papír a na jejich distribuci. PPC reklama je revolucí v reklamním sektoru a platíte zde za uživatele, kteří mají zájem dozvědět se o vás mnohem více, protože klikli právě na vaši reklamu.

Výhody PPC reklamy

Jde o přesné zacílení na vaše potencionální klienty, například pomocí klíčových slov či regionálního cílení. Sami si určujete výši rozpočtu na reklamu a máte viditelné výsledky ihned po spuštění. Dostáváte se na první pozice. Jde o flexibilní strategii šitou na míru, můžete využít promo dočasné slevy a akce i okamžité reakce na změny.

Dokáže zvýšit povědomí o vaší značce a máte měřitelné výsledky. Cíle pro váš zvolený business si stanovujete vy sami. Při vedení PPC kampaní je důležitá jejich rentabilita a nezaplatit za ně více než kolik vám vlastně tyto reklamy přinášejí. Cílem tedy má být zvýšení příjmu z objednávek u eshopů, zvyšování počtu leadů u lead-generating webů nebo počtu zobrazení při budování vaší značky. Důležitá je také cena za konverzi, u konverze dražší než je 10 korun se stávají rentabilními.

PPC reklama v praxi

Nejčastější forma PPC reklamy je zobrazení textových reklam ve vyhledávačích, kdy uživatel zadává vyhledávaný termín spojený s vaším podnikáním. Reklama v obsahové síti, neboli kontextová reklama se zobrazuje na webových stránkách v celém internetu a ve formě textových a grafických reklam, tedy bannerů. Pomocí klíčových slov určíte, na kterých webech se právě vaše reklamy budou zobrazovat.

Ovlivnit to můžete i tématem webové stránky a zájmy jejích konkrétních uživatelů. Remarketing je skvělá strategie, kdy pomocí speciálního kódu na vašich stránkách tvoří seznam uživatelů, kteří již váš web navštívili. Na ně pak cílíte reklamu, aby se na web vrátili a stali se vaším zákazníkem. Uživatele lákáte bannerem s produkty, akční nabídkou i slevou. Zvolit můžete i Shopping kampaně neboli Produktové kampaně, Youtube kampaně nebo kampaně pro mobilní aplikace.

You may also like...